Thursday, February 17, 2011

Last note dr Ari utk Sid

Abang...
Ari minta maaf atas apa yang berlaku dalam hidup kita. Atas apa yang telah Ari lakukan. Atas segala kata-kata dan perbuatan Ari yang telah melukakan hati abang. Ari minta maaf. Minta maaf sebab Ari tak mampu katakan semua ni di depan abang sendiri. Apa yang abang katakan dulu memang betul. Ari ni memang suka pentingkan diri sendiri. Ari tak pernah kira dengan perasaan orang lain lebih-lebih dengan perasaan abang yang dah terlalu banyak bersabar dengan sikap Ari selama ni. Abang, hari ini Ari terpaksa bertindak sendiri lagi.
Abang... maafkan Ari sebab Ari tak pandai menjadi isteri yang baik. Maafkan Ari sebab hidup abang jadi tak sempurna kerana memilih Ari sebagai isteri. Isteri yang baik seharusnya berada di sisi suami walau macam mana sekalipun badai yang menimpa. Isteri yang taat, sepatutnya mengenali hati budi suaminya. Isteri yang kuat seharusnya sabar bersama suami menghadapi dugaan. Isteri yang indah pekertinya tidak akan melakukan apa yang Ari telah lakukan.
Ari rasa bahagia kerana setiap kali Ari bersedih, abang tak jemu-jemu menenangkan perasaan Ari. Ari benar-benar rasa bahagia kerana mengenali abang dalam hidup Ari. Biarpun hanya seketika, Ari memang betul rasa bahagia. Terima kasih, abang. Ari harap Ari dapat katakan semua ini di depan abang sendiri. Ari harap abang dapat mendengarnya daripada mulut Ari sendiri. Bukannya dengan cara begini. Tapi... Ari tahu... Ari takkan ada peluang untuk berterus terang lagi.
Abang... untuk kali penghabisan... maafkan Ari kerana terpaksa melakukan semua ini. Ari tak boleh biarkan dia terus mengganggu hidup kita. Ari tak boleh biarkan dia terus mempermainkan kita macam ni sekali. Ari tak boleh biarkan perkara ini, abang. Tidak, bila dia mengugut nak membunuh Esya. Dan Ari tak akan diamkan diri bila dia ugut nak membunuh abang. Ari tak akan benarkan sesiapa pun ugut keluarga Ari macam tu.
Abang... semalam bila abang tanya adakah Ari percayakan abang... abang dah dengar jawapan Ari. Ari percayakan abang. Tapi, Ari terpaksa membelakangkan abang dalam perkara ini. Bukan niat Ari nak selesaikan perkara ni tanpa abang. Bukan niat Ari nak menyusahkan abang, tapi ini perjuangan Ari. Perjuangan Ari untuk menyelamatkan insan yang Ari sayang. Abang dah terlalu banyak berkorban untuk Ari. Untuk kali ini, izinkan Ari buat sesuatu untuk abang pula. Abang... kalau selepas ni kita tak ada peluang berjumpa lagi... ampunkan semua dosa Ari. Halalkan makan minum Ari selama ini. Jangan marahkan Ari kerana melakukan perkara ini. Tolong jangan simpan marah abang lama-lama pada Ari. Ari sedih sangat bila abang marahkan Ari. Abang... Ari sayangkan abang, tapi Ari kena ucapkan selamat tinggal. Andai panjang umur, kita jumpa lagi. Jaga diri abang baik-baik.”
Ari...

3 comments:

  1. Senorita,

    Yup..scene ni mmg agak sedih..huhuhuh...

    Nana, doa banyak2 biar kilang cepat sikit cetak..huhuhuh

    ReplyDelete