Saturday, January 8, 2011

Terkini....


Salam...

Kepada pembaca yang mengikut perkembangan cerita NBF ini, rasanya ramai yang dah tahu bahawa NBF tidak akan menjadi NBF lagi. Tajuknya akan ditukarkan kepada tajuk yang lain. Secara dasarnya saya sudah mengetahui apa tajuk baharu NBF ini, tetapi saya di dalam proses mahu menukar ke tajuk yang lain, walaupun awalnya tajuk yang dipersetujui ini adalah idea saya juga. Aduhai....Kalau tidak dapat juga tidak mengapa. Saya sudah boleh terima. Yang lebih penting isinya, bukan?  heheheh..ayat mahu memujuk hati sendiri.
Kalau tidak ada aral, NBF akan diterbitkan sebagai Bonus untuk bulan MAC 2011, InsyaALLAH. Kalau awalnya, jadual saya adalah dibulan April, tetapi diawalkan sebulan. Saya berharap tiada apa-apa perubahan yang akan berlaku dalam masa terdekat ini. Jangan dianjakkan ke bulan yang lebih lewat sudah..heheheh.
Saya sudah tidak sabar mahu berkongsi dengan pembaca semua kisah Sid dan Ari ini. Saya harap kisah yang bakal diterbitkan ini mampu menawan hati pembaca semua...Oleh sebab mood saya agak baik...saya paparkan salah satu scene di dalam NBF ini...


Ari merenung Sid dari belakang. Dia mahu bertanya mengapa Sid mengambil masa yang begitu lama untuk berkemas. Sudah hampir sejam dia menunggu di bawah, namun Sid masih belum selesai dengan tugasnya. Dengan keberanian yang tidak berapa ada, kakinya melangkah juga ke ruang itu. Ruang yang mencatatkan episod ngeri dalam hidupnya. Pertama kali dia memasuki ruang tamu di bawah, dia melihat ruang yang cukup bersih. Langsung tiada kesan yang menunjukkan bahawa ruang itu pernah menyaksikan perjuangannya untuk terus hidup.
Tidak mahu berada di situ lebih lama, dia terus memanjat anak tangga. Hatinya begitu yakin bahawa dia akan menemui Sid di bilik ini. Dan jangkaannya tepat. Dia memerhati lagi. Seperti tadi Sid masih belum menyedari kehadirannya. Dia yakin ada sesuatu yang mengganggu perasaan Sid. Sid kelihatan begitu tegang. Sid seolah-olah sedang berusaha keras menahan marahnya. Tanpa sedar hati yang sedia terusik semakin tersentuh dengan reaksi yang ditunjukkan oleh Sid itu. Dia mahu menenangkan Sid sebagaimana dirinya ditenangkan oleh lelaki ini dahulu. Abang, Ari faham. Ari tahu kenapa abang marah. Ari dah selamat. Abang tengok sendiri dengan mata abang. Ari tak apa-apa, kan? Abang tak perlu bimbangkan Ari lagi. Ari akan jaga diri Ari sendiri.
“Abang?” panggilnya perlahan. Dia tidak sanggup melihat Sid begitu. Terbeban dengan rasa bersalahnya. Dia memanggil lagi apabila Sid seakan tidak mendengar suaranya. Dan dalam sekelip mata, dia melihat Sid berubah kaku. Dia melangkah masuk ke dalam bilik namun sekali lagi suara Sid mematikan langkahnya.
“Keluar Ari. Abang tak siap lagi.”
“Abang tak...”
“Tolong Ari. Keluar sekarang!” pinta Sid terus mematikan apa yang ingin diluahkan.
“Abang?”
Sid tidak menjawab. Dia menoleh ke belakang. Menarik Ari keluar dan tanpa sepatah kata, dia terus menutup pintu. Pintu yang kini memisahkan mereka. Ari gusar memikirkan lelaki yang berada di seberang sana. Kenapa begitu sekali reaksinya? 

4 comments:

  1. hehe..finally dhiya letak lagi sneak peek NBF..smlm izan tgk xder lagi..terubat rasa rindu..hehe..apa kata dhiya letak part yg palingg dhiya suka..:))

    ReplyDelete
  2. Izan ke ni..ingatkan mana panitia bahasa inggeris ni hehehehhe...izan nak letak part saya paling suka..hehehhe...tgklah mcm mana nanti

    ReplyDelete
  3. hehe..izan la nih dhiya...congrats dah dpt tajuk!!! confirm meletup nanti nih..hope lebih hebat dr JKP (alamakkk...cam curang lak ngan RIF)

    ReplyDelete
  4. heheheh..Amin..amin...mudah-mudahan makbulkan apa yang izan cakapkan tu

    ReplyDelete